Ape yang baru kat IOS 4.2

November 23, 2010

Hello guys,

Ari ni aku akan bincangkan tetang bende baru yang akan di masukkan kedalam ios 4.2. Sepatut nyer ios 4.2 direlease kan pada minggu lepas tapi ade sedkit masalah dengan wifi connection pada iPad. So pihak Apple beku kan dulu pengeluaran io 4.2 ni. So korang bley keep following blog ni untuk mengetahui berita terbaru mengenai ios 4.2.Ok berbalik pada topik asal apa yang baru? Untuk memudah kan korang tahu, aku akan list satu per satu. Jomm explore.


AirPrint





Merupakan service baru pada idevice. Service ni menawarkan wireless printing, so anda x perlu wayar2 yang serabut untuk cocok kat kat sane kat sini. Tapi terdapat sedikit kekeliruan kat sini adekah semua wireless printer dapat di intergrate kan ngan ios ni??(no answer).



























AirPlay



AirPlay ialah satu evolusi sistem Apple AirTunes yang digunakan untuk membenarkan anda mendengar muzik antara iTunes pada TV Windows atau Mac dan Apple atau Airport Express. AirPlay juga merupakan satu pencapaian baru dari Apple, membenarkan anda melihat dan menonton video dan gambar-gambar serta mendengarkan muzik dari iPad (atau iPhone atau iPod touch) dan baru 2010 TV Apple.










Messages



Pada bahagian “Messages” pula terdapat satu butang tambahan pada bahagian atas messages, berada betul-betul di tengah antara panggilan dan contact info — FaceTime. Bila hendak menukar SMS atau MMS, anda hanye perlu tap pada button facetime untuk membuat panggilan video(FaceTime video).


Photos



Gambar-gambar mendapat AirPrint sekarang, jadi anda boleh membuat cetakkan pada mana2 wireless printer yang berdekatan. Ia juga membenarkan anda membuat pelbagai pemilhan gambar untuk di print skaligus.






































YouTube



YouTube juga mendapat AirPlay, yaa sudah tentu, jadi anda boleh melayari YouTube serta merakamkan nya pada Apple TV. Wow best gak layan youtube kat screen besar siap bley record tu tapi kat apple tv jer laa(ramai la plak pakai apple tv kan). Satu lagi function tambahan pada applikasi youtube anda dapat memberi penilayan pada video tersebut dari satu bintang hingga lima bintang dengan hanya tap pada tumbs up/ tumbs down icon yang di sediakan.










Sounds


Apple telah menambah beberapa sound text pada ios 4.2. Antaranya Anticipate, Bloom, Calypso, Choo Choo, Descent, Fanfare, Ladder, Minuet, News Flash, Noir, Sherwood Forest, Spell, Suspense, Telegraph, Tiptoes, Typewriters, and Update.

















































General: Restrictions

Kini anda dapat menaghalang anak2 kecil atau sesiape saje yang cube untuk delete applikasi kesayanggan anda samaade sengaje atau tidak. Selain itu anda juga dapat elak dr sesiape yang x dikenali dari mengubah Location Services (e.g. GPS) dan email accounts.
Safari















































Safari



iOS 4.2 akhirnya memberi iPhone dan iPod touch kelebihan untuk mencari teks pada laman web Safari. Bende ni bagus gak kalo kat windows kite tekan CTRL+F untuk cari words tertentu, tapi yang pelik kat safari korang kene tap kat google toolbar untuk cari key word yang korang nak kat web tu( aku pun x clear lg ngan bende ni). Fungsi same cam kat pc biase gak dia akan highlight keyword yang korang nak tu, ngan bagi tau ade bape banyak keyword tu pada web page yang dilayari. Senang x yah pening lagi hahaha. Satu lagi korang leh wat cetakkan dengan menggunakkan airprint.








































































iOS 4.2 compatibility

• iPhone 4, iPod touch 4 (2010): support semua function
• iPhone 3GS and iPod touch G3 (2009): support semua gak kecuali front camera function
• iPhone 3G and iPod touch G2 (2008): x support semua function sebab memerlukan ram atau
processor yang tinggi
• iPhone 2G and iPod touch G1 (2007): langsung x support per(sangkut kat firmware 3.1.3 sahaje)










0 komen:

Followers

Borak

Popular Posts