Aplikasi menarik Jailbreak

November 26, 2010

Hello guys,


Kali ni aku akan kongsi kan top jailbroken application ngan korang. Part ni paling menarik sebab korang leh buat macam2 ngan iphone korang yang mane korang x dapat wat kalo x jailbreak hahahha. Hari ni aku akan share beberape applikasi yang menarik yang akan korang buat lebih ketagih ngan iphone hahahha. Are you ready babehh.


Top Jailbroken apps:


Installous
Apps ni yang paling top skali sebab ape?, sebab apps ni yang akan memboleh kan korang untuk dapat kan application berbayar secara percuma!!!!!! lebih2 lagi game yang menjadi kegilaan ramai. Cara nak dapat kan nyer, korang follow ni:


korang kene add source ni kat cydia dulu.cara nak add wat camni:


Cydia -> Manage -> Sources -> Edit -> Add


Pastu korang masukkan address ni “http://cydia.hackulo.us” macam kat bawah ni





lepas korang dah masukkan repository Hackulo ke dalam cydia, korang dah leh start download apps ni. Cara nyer korang tap kat search pastu type installous, pastu install apps tersebut.




Lepas dah setel proses download. Korang dah bley start cari apps yang korang nak. Antara website yang top utuk korang dapatkkan apps secara percuma:


Lepas korang dah download apps yang korang nak. Korang bley terus sync melalui itune. Caranyer, korang drag apps tu kedalam itune pastu sync ke iphone setel. Pastu main laa game tu puas2 hahhaha free off charge maa.


WinterBoard
Apps ni untuk dapatkan theme bagi iphone korang yang kosong tu hehhe. Caranyer


Cydia -> search--> type winterboard--> install--->comfirm






Lepas dah setel download. Korang cari plak theme aper yang korang rase cun. caranyer:


Cydia -> section--> theme(complete)--->pilih mane nak-->install---> confirm





Lepas dah download theme yang korang nak. korang dah bley mula apply kan nyer. cara nyer:

bukak winterboard apps


select theme




tick name theme yang nak gune



respring





setel.

Aku rase cukup dulu kot untuk ari ni. Next time aku akan bagi yang best lagi untuk jalbroken apps. Kalo ade mane2 instruction yang x clear atau x paham atau lost bley tanye aku kat ruang komen

0 komen:

Followers

Borak

Popular Posts