Jailbreak Pilihan

November 21, 2010

Hello ari ni aku akan list kan name2 jailbreak(JB) yang biase digunekan:













1) Redsn0w - Adalah salah satu JB program yang sering menjadi pilihan ramai kerana kecepatan dan ke stabilan nyer. Redsn0w juga mempunyai pelbagai versi yang boleh digunakkan bergantung pada pegunnaan ios terkini anda pada idevice. contoh ios 4.1 bley gune versi 0.9.6b1. Korang bley cari kat mane2 search engine untuk versi Redsn0w yang korang nak.











2) Spirit JB - Adalah salah satu JB program yang paling mudah digunakkan. Kalo x salah aku korang hanye perlu klik satu button jer pastu yang lain dier akan selesaikkan sendiri. Sangat mudah dan ringkas untuk digunekan, tp sayang nyer Spiritjb ni hanye support sampai firmware 3.1.3 saje. untuk ios 4 dan ke atas korang kene pilih Jb program yang lain plak.

















3) Sn0wbreeze -Adalah satu JB program yang membenarkan korang utk meng edit atau customize ios korang mengikut selera sendiri. Maksudnyer Sn0wbreeze akan meminta ios file dari korang. Dan memberi pilihan pada korang program ape yang hendak dimasukkan skali kedalam ios, contoh nyer winterboard. So selepas korang install ios korang melalui itunes, korang akan dapati program cydia ngan winterboard telah ader kat iphone korang. Kelebihan dier anda dapat bubuh sekali gus program yang di hendaki ke dalam ios. Sn0wbreeze hanya menyokong windows platform sahaje.
















4)
PwnageTool - Adalah JB program yang same fungsi nyer macam Sn0wbreeze. Tapi JB program ni hanye menyokong MAC platform sahaje.

















5) limera1n -Adalah JB program yang terbaru yang dikeluarkan oleh GeoHot. Limera1n juge merupakan salah satu JB program yang senang digunekan tetapi tidak semudah macam spiritjb. limera1n memerlukan internet connection selepas proses jailbreak. Ini perlu kerana cydia program masih belum di install kedalam iphone korang .
limera1n bley digunakkan di kedua2 platform windows dan MAC.

0 komen:

Followers

Borak

Popular Posts