Jom jailbreak IOS 4.2.1 dengan redsn0w

November 25, 2010




Hello guys,

semalam aku dah post kan pasal pengeluaran ios 4.2.1. So aku rase korang mesti tunggu jailbreak kluar baru nak update kan hehhehe. Buat mase ni jailbreak program yang support, hanye dari redsn0w sahaje. Untuk bahagian unlock pula masih blom dapat ape2 berita lagi, so sape2 yang sangkut dengan sim lock x di galakkan update. Jangan buang mase lagi jom jailbreak.

idevice yang di sokong oleh redsn0w:

iPhone 3g
iPhone 3gs
iPhone 4

Langkah 1:
download redsn0w program ke pc anda melalui link yang di beri:
redsn0w(win)
redsn0w(mac)

Langkah 2:
Dapatkan ios 4.2.1 yang extension nyer ".ipsw". Kalo belum ade lagi korang bley dapat kan ios 4.2.1 kat sini(post aku sebelum ni). Yang dah download ikut itune, korang leh dapatkan ios 4.2.1 dengan paste kan directory ni "%Userprofile%\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPhone Software Updates" kat run program kat windows korang.

Langkah 3:
Lancar kan program redsn0w 0.9.6b4 dan tekan browse pada applikasi tersebut dan cari kat mana korang simpam ios 4.2.1(.ipsw).



Langkah 4:
korang tick kat install cydia yang lain, ikut atas korang, function yang mane korang nak enable kan. Kalo takut pakai jer ape yang dah di tick.


Langkah 5:
Plug in cable usb ke idevice korang dan turn off kan nyer.

Langkah 6:
Korang bley follow jer step yang diberi pada applikasi tersbut. Lepas korang dah wat langkah 5 korang leh hold down down power button ngan home button skali gus sehingga 12 saat. Kemudian lepas kan power button tapi teruskan tekan home button sehingga 10 saat sehinnga diberi arahan untuk di lepaskan.

Langkah 7:
Selepas diberikan arahan untuk lepas home button applikasi jailbreak akan menguruskan semua proses pada idevice korang dan akhir skali korang akan dapati applikasi cydia telah berade di iPhone.

Tahniah anda terlah berjaya melakukan jailbreak pada iPhone sendiri.

Selamat mencuba.

*pasti kan korang wat backup dulu kat iTune sebelum start wat bende ni

0 komen:

Followers

Borak

Popular Posts